ERP, CRM Uygulamaları



ERP (Enterprise Resource Planning)

işletmelerde mal ve hizmet üretimi için gereken işgücü, makine, malzeme gibi kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bütünleşik yönetim sistemlerine verilen genel addır. Kurumsal kaynak planlaması (ERP) sistemleri, bir işletmenin tüm veri ve işlemlerini biraraya getirmeye veya bir araya getirilmesine yardımcı olmaya çalışan ve genelde kullanımı kolay olan sistemlerdir. Klasik bir ERP yazılımı işlem yapabilmek için bilgisayarın çeşitli yazılım ve donanımlarını kullanır. ERP sistemleri temel olarak değişik verilerin saklanabildiği bütünleşik bir veritabanı kullanırlar.


ERP'nin Avantajları

  • Tasarım mühendisliği (nasıl daha iyi ürün yapılabilir).

  • Mevcut potansiyelden, en iyi potansiyele kadar sipariş analizi

  • Faturalardan, nakit makbuzlarına kadar gelir döngüsü oluşturulması

  • Satınalma, envanter yönetimi, maliyetleme arasında sistem oluşturulması

  • Gelir, maliyet, kar konularında çeşitli seviyelerde muhasebe işlemlerinin yapılması

ERP sistemleri sayesinde yukarıdaki gibi değişik konular, tek bir sistem altında toplanabilmektedir.

CRM (Customer Relationship Management)

CRM (Customer Relationship Management) "Müşteri İlişkileri Yönetimi" anlamına gelmektedir. Adından da anlaşıldığı gibi crm bize müşterilerimizi yakından tanımayı olanak sağladığı gibi gündelik işlerimizi planlı ve düzenli bir şekilde yapmamızı sağlar.


CRM kavramının temelinde müşteriyi anlamak, onun ihtiyaçları doğrultusunda ona ürün ve hizmet desteği vermek, mevcut müşterilerine elde tutabilmektir. Ayrıca crm uzun süreli ve karlı müşteri ilişkileri kurmayı hedefleyen ve şirketleri bütün birimlerini kapsayan bir iş stratejisidir.


CRM’in bugün gündeme gelmesinin en büyük sebebi, çok rekabetçi bir hal alan ticari pazar ortamında müşteri beklentilerini karşılamak için şirketlerin giderek daha fazla ve daha iyi hizmeti üreterek rakiplerden daha etkin biçimde müşteriye sunmak durumunda birbirileriyle yarış içinde olmalarıdır.


CRM'in Avantajları

  • Müşterileriniz, firmanız tarafından güçlü bir şekilde desteklendiklerini hisseder; müşteri hizmetlerinizin profesyonelliği ile ürünlerinize ve hizmetlerinize olan itimatları artar. Güncel ve eksiksiz veritabanınızın sayesinde müşteri beklentilerini iyi belirleyip, en mükemmel biçimde karşılayabilirsiniz.

  • Firmanızın CRM yöntemi, müşteri ilişkilerinizle alakalı birçok süreci iyileştirmektedir. Bu stratejiye destek veren araçlar elemanlarınızı verimsiz ve gereksiz uğraşlardan kurtarmaktadır. Verilerin gruplanması, sınıflandırılması, basit veri denetimi, ortak çalışma ortamı ve mobil ulaşım kilit noktalardır. Böylece elemanlarınız işlerinden keyif alarak ve daha verimli çalışırlar. En güncel bilgiye anında ulaşırlar, gerçekten önemli işlere yoğunlaşırlar. Bu da müşterileriniz için üstün nitelikte hizmet anlamına gelir.

  • Kârlı müşteri ilişkileri ve yaptığı işten hoşnut olan elemanlar, kurumsal büyüme ve kârlılık hedeflerine erişmeniz için en mühim etkenlerdendir. Satış grubunuzun satış süreci azalır ve en önemlisi performans ölçülerinde (satış personelinin cirosu, sipariş büyüklüğü, müşteri başına ciro vb.) artma görülür. Pazarlama giderleriniz düşer, potansiyel müşterilerin oluşturulması ve yeni müşterilerin kazanılması basitleşir. Pazarlama kampanyalarınıza daha doğru yanıtlar alırsınız. Müşteri hizmetleri biriminizin verimliliği ve müşteri sadakati artar, müşteri isteklerine çözüm süreci kısalarak maliyetleriniz azalır.


ERP ve CRM Sistemleri Hakkında

Daha Fazla Bilgi Almak İçin

Lütfen Bize Ulaşın!


+90 216 606 43 23